torsdag 2 december 2010

Bland granar och pennskrin

Ja då var det torsdag och dagen har bestått mest av pysslande.


Ett pepparkakshjärta får sin ringögla (eller vad det nu heter).

För Yvonnes del har det blivit finputsa på pepparkaks-hjärtana och så har hon gjort ett gäng med granar som jag ska dekorera när jag skrivit klart här. ;)


Här är pennskrinen färdig målade men inte sydda,
tygerna i mitten är de tyg som insidorna fick.


Jag målade klart fyra svarta pennskrin igår så jag började dagen med att styckfixera dem och sen klippa till övriga delar och sy ihop det hela. Så nu är de färdiga!
Tur för mig att jag inte hade målat färdigt fler... hade slut på klaspar till dragkedjorna så det blir till att beställa fler senare.


Ja nu är det inte långt kvar till julmarknaden i Medevi. Vi får väl hoppas det kommer några modiga själar som vågar trots vårt kyliga vinterväder. ;)

Nä nu ska jag måla granar!

Tack för titten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar