tisdag 30 november 2010

Pepparkaks-hjärtan...ja tack!

Så var det tisdag och dessutom den sista dagen av november. Ganska skönt måste jag säga!


Några av julkorten som låg på skärning igår.

Igår bestod dagen för min del av att skriva ut fler julkort och sen skära ut dem... man kanske inte tror det men det tar sin lilla tid det med.


Här får en snögubbe knappar på magen medan kompisen ligger på bordet.

Yvonne var flitig hon med och satt och pillade med sina snögubbar i cernitlera. Dessutom har hon gjort lite pepparkaks-hjärte örhängen. Jätte-söta blev de och jag fick äran att måla dit glasyren på de första idag.

Pepparkaks-hjärtan att ha i öronen till jul!

Nästa laddning är inne i ugnen just nu men tyvärr tog den bruna cernitleran slut för henne så vi får hoppas de har det inne i stan imorn. Hon kan i alla fall inte göra klart fler eftersom öronkrokarna vi beställde förra veckan inte har kommit än. Får hoppas de kommer innan fredag åtminstone.

Förutom att måla glasyr har jag skärt ut fler julkort idag och skrivit ut de sista som ligger på torkning nu. Ska sätta kniven i dem senare. Tror det får räcka med korten nu dock. I värsta/bästa fall kan jag skriva ut fler när vi kommer hem på lördag om det skulle behövas.


Julkorten som i skrivandes stund är helt klara.

Sen är frågan vad jag ska göra mer. Om jag ska fixa fler pixie-magneter eller göra klart några svarta pennskrin eller nått annat skoj kanske.

Vi får se helt enkelt!

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar